חדשות  הדפס

פטריית קנדידה בנרתיק
גם בעת הריון או בשלבים שלאחרי לידה של התינוק, עלולה להתפתח פטריה זיהומית בנרתיק האשה מסוג קנדידה. אבחון קנדידה ואיתור פטריית קנדידה בדרך כלל - מלבד הנזק הבריאותי - מציקה, מובילה לעיתים להפרשות מרובות, וגם לכאב. אם מדובר בפטריה ולא בחיידקים אז ניתן לקבל טיפול מתאים למיגור הקנדידה עד כדי העלמתה לצמיתות. כל הסימטומים שמלווים את התקפת הקנדידה והתחלת התסמינים כגון

אבחון פטריית קנדידה בנרתיק


גם בעת הריון או בשלבים שלאחרי לידה של התינוק, עלולה להתפתח פטריה זיהומית בנרתיק האשה מסוג קנדידה. אבחון קנדידה ואיתור פטריית קנדידה בדרך כלל - מלבד הנזק הבריאותי - מציקה, מובילה לעיתים להפרשות מרובות, וגם לכאב. אם מדובר בפטריה ולא בחיידקים אז ניתן לקבל טיפול מתאים למיגור הקנדידה עד כדי העלמתה לצמיתות. כל הסימטומים שמלווים את התקפת הקנדידה והתחלת התסמינים כגון :


 
• הפרשה חריגה מן הנרתיק מלווה בריח לא נעים.
• צריבה בזמן מתן שתן.
• גירוד סביב החלק החיצוני של הנרתיק.
• חוסר נוחות במהלך קיום יחסי מין.


כאשר אחד מהנל מתחיל לתת אותות וסימנים מקדימים - מומלץ להתחיל תהליך של אבחון קנדידה.  רק לאחר שישנן תוצאות מדוייקות לגבי הימצאותה של פטריית הקנדידה -  ראוי להתחיל בטיפול מתאים לסוג הקנדידה שהתגלתה בבדיקה. לא תמיד מקור הקנדידה הוא בפטריה חיצונית על פני הגוף, או חלק ממנו. לעיתים הפטריה העקשנית הזו מתיישבת לה בנוחות מירבית במעי - ומתחילה ליצור את כל הנזקים שלשמם היא בעצם קיימת..


מהי פטריית קנדידה בנרתיק או זיהום פטריית שמר?


קנדידה מייצגת קבוצת פטריות שמר שמצויות בגוף האדם. לעיתים היא מתפרצת ללא כל הודעה מוקדמת וקשה מאוד להשמיד אותה. כן השמדה ומיגור הקנדידה לאלתר.  פטריית הקנדידה יכולה להתיישב הכל מיני מקומות בגוף האדם כגון על פני העור, בחלל הפה, בנרתיק האשה, במעי וכדומה.


כאן המקום להבהיר כי קנדידה היא פטריה מסוג שמר - ולא חיידק. נהפוך הוא במעי ישנם לא מעט חיידקים טובים שתפקידם למגר את הפטריה עד כדי מלחמה אמיתית במעייים. לרוב הקנדידה במצב רדום ולא מורגש או בעל סממנים מציקים מסויימים. היא תתחיל להזיק ולהתפתח רק כאשר ישנה הפרת איזון מסויימת שמאפשרת לפטריית הקנדידה להתרבות. הדעות מאוד חלוקות בקרב מטפלים וגם רופאים מוסמכים על ידי הרפואה הקומנוונציונאלית - האם קנדידה מונעת או משפיעה על היתכנות הריון. 


בכדי לטפל נכון בקנדידה חשוב ראשית לזהות בוודאות איה סוג של קנדידה התפרץ בגוף. הטיפול הינו גם תזונתי וגם במתן תרופות מסוגים שונים שקשה ממש להצביע על אחד מהם ולאמור - זו התרופה המתאימה ביותר לקנדידה. חשוב מאוד ההימנעות ממזונות מסויימים ומרכיבי תזונה נוספים בכדי לקיים דיאטת קנדידה טובה שתוסיף להצלחת המיגור לצמיתות של הקנדידה.


2011-07-26